Petak, 26 travnja, 2024
NaslovnicaSPORTOsvrt na košarkašku sezonu: Amforino kasno buđenje

Osvrt na košarkašku sezonu: Amforino kasno buđenje

Košarkaši Amfore kraj prošle sezone dočekali su na vrhu druge lige Jug, te su zajedno s ostalim regionalnim prvacima razigravali za plasman u Prvu Ligu. Kvalifikacijski turnir održan je u Crikvenici, a uz domaćine i Amforu, nastupili su još i Đakovo, Medveščak i Vindija. Makarani su cijeli turnir odigrali na visokom nivou, postigavši skor od tri pobjede (protiv Vindije, Crikvenice I Đakova) i jedan poraz (od Medveščaka), što je bilo dovoljno da Crikvenicu napuste kao novi prvoligaši.

Plasman u Prvu ligu za Amforu je bio povijesni podvig. Makarska se momčad godinama natjecala u 2. ligi Jug, a bilo je i sezona u kojima su bili puno bliže dnu nego vrhu prvenstvene ljestvice. Međutim, u sezoni 2020./2021. stvari su se napokon posložile i Amfora je zasjala u punom sjaju. Ulazak u prvoligaško društvo bila je velika stvar za klub, međutim znalo se da je pred Amforom jedna vrlo zahtjevna sezona. Naime, Prva Liga je znatno kvalitetnija od druge, a kako na kraju svake sezone iz nje ispadaju dva kluba, bilo je jasno da će se Amfora morati bitno pojačati. Također, ništa manje važno nije bilo ni zadržati okosnicu prošlosezonske ekipe, a Amfora je u tome uspjela. Makarani su tako spremni dočekali početak nove sezone, a otvorili su je na najbolji mogući način.

U prvom kolu Amfora je dočekala Samobor, a premda je u jednom trenutku vodila i s 15 razlike, prednost makarske ekipe „prepolovila se“, pa je na kraju bilo tek osam razlike u korist Makarana. Amfora je tako u svom prvom nastupu u novom natjecanju odmah došla i do premijerne pobjede, što je bilo jako važno za stjecanje samopouzdanja. Tjedan dana kasnije naši košarkaši gostovali su kod Jazina, a unatoč dobroj i borbenoj utakmici, Amfora je na kraju tijesno poražena. Treće kolo Makaranima je donijelo ogled s Hermes Analiticom, koji je sezonu ranije ispao iz Premijer lige (elitnog ranga hrvatske košarke). Samim time, Zagrepčani su u taj susret ušli kao izraziti favoriti. Međutim, to se na parketu nije vidjelo. Amfora je odigrala odličnih 40 minuta i odvela utakmicu u produžetke, no na kraju ipak nisu uspjeli doći do pobjede.

Jednostavno, naši dečki nisu imali snage za prelomiti utakmicu u svoju korist, već je Hermes susret dobio na iskustvo. U sljedećem kolu Makarani su doživjeli prvi teži poraz u od ulaska u prvoligaško društvo. Naše dečke čekalo je gostovanje kod Bosca, još jednog bivšeg premijerligaša. Domaćini su se postavili autoritativno i dominantno te su na kraju stigli do uvjerljive pobjede (94:73). Makarani su iz tjedna u tjedan nizali poraz za porazom, a takvo stanje potrajalo je sve do konca studenog, kada je u gradu podno Biokova pobijeđen zagrebački Medveščak (72:70). Vjerovalo se da će ta dva boda psihički podignuti Amforu, međutim nije bilo tako. Uslijedila je nova serija mahom uvjerljivih poraza, a na novo slavlje naših košarkaša čekali smo sve do početka veljače, kada je u Makarskoj pao Zagreb. Koliko god da je bilo bolno gotov konstantno gubiti, toliko je bilo dobro što su oba konkurenta za ostanak Makarsku napustili poraženi (Zagreb i Medveščak). Istina, bilo bi bolje da je Amfora slavila s većom razlikom nego li je izgubila na gostovanjima (protiv te dvije ekipe), no tako je kako je. Najvažnija od svega bila su dva boda.

Sredinom ožujka krenulo je novo natjecanje, a riječ je o Stupnju gubitnika. U njemu su se našle ekipe koje su u regularnom dijelu sezone bile plasirane od 7. do 12. mjesta. Uz Amforu, Stupanj gubitnika činili su još i Zagreb, Medveščak, Kvarner, Jazine i Samobor. Paralelno se igrao i Stupanj pobjednika, a u njemu su bili Dinamo, Omiš, Hermes, Kaštela, Bosco i Dubrovnik. Prvo kolo razigravanja za ostanak Amforašima je donijelo ogled s Jazinama, a igralo se u Zadru. Makarani su odigrali dobru utakmicu, no na kraju su ostali za malo prekratki. Nakon toga uslijedila su dva uvjerljiva poraza, domaći od Samobora i gostujući od Zagreba. Naši košarkaši su tako nakon tri kola imali omjer 0:3. Sljedeće kolo Makaranima je donijelo gostovanje kod Medveščaka, a Amfora ni ovaj put nije uspjela doći do pobjede.

Tjedan dana kasnije, u grad podno Biokova stigao je riječki Kvarner. Nominalno puno jači od dvaju prethodnih suparnika naših košarkaša, na papiru je slovio kao favorit. Međutim, Amfora je odigrala fenomenalnu utakmicu te je na kraju visoko porazila riječki sastav. Izgleda da je to slavlje napokon probudilo Amforu, koja u preostalih pet susreta nije upisala nijedan jedini poraz! Makaranima pritom uopće nije bilo bitno igraju li kući ili u gostima. Redom su padali: Jazine, Samobor, Zagreb, Medveščak i za kraj još jednom Kvarner. Međutim, dan nakon pobjede nad Medveščakom, Amfora je saznala najgore moguće vijesti. Naime, Zagreb je kao domaćin svladao Kvarner i tako poslao Amforu u drugu ligu. Posljendje kolo bilo je tako tek puka formalnost, no to nije spriječilo Amforu da dođe do nove gostujuće pobjede. Premda ona nije imala nikakvu težinu, bilo je lijepo znati da naši dečki nisu psihički potonuli nakon ispadanja, već su u niži rang preselili sa stilom.

Unatoč činjenici da nije uspjela očuvati prvoligaški status, Amfora zaslužuje čestitke za sve što je napravila u ovoj sezoni, a pogotovo za briljantni drugi krug Stupnja gubitnika. Naši dečki borili su se do kao lavovi do posljednje sekunde i zbog toga zaslužuju respekt. Dapače, nisu klonuli duhom čak i kad je matematički bilo jasno da ispadaju, a to nije čest slučaj. Prava je šteta što Amfora nije proigrala barem tjedan ili dva ranije, onda bi najvjerojatnije uspjela ostati u ligi. No, što je tu je, prilike za popravak nema, kao ni prostora za preveliko žaljenje. Jednostavno, to je sport. Nekad si na vrhu, nekada na dnu, a svaki kraj ujedno je i novi početak. Amforina prvoligaška priča je završila, no to ne znači da se ubrzo neće opet aktualizirati. Iako se vraćaju u drugu ligu, Makarani će u njoj biti jedni od favorita za sam vrh, jasno, uz uvjet da ne dođe do velikog osipanja igračkog kadra. Ostane li momčad na okupu, Amfora će imati dobre šanse za ekspresan povratak u prvoligaško društvo. Mi im na tom putu želimo svu sreću, uz želju da u ovo vrijeme za godinu dana slavimo Amforin povratak u Prvu ligu.

Dora Srzić / foto KK Amfora

- Oglas -